وجود مقدس حضرت بقیةاللَّه (ارواحنافداه) استمرار حرکت نبوتها و دعوتهاى الهى است از اول تاریخ تا امروز؛ یعنى همانطور که در دعاى ندبه مىخوانید، از «فبعض اسکنته جنّتک» - که حضرت آدم است - تا «الى ان انتهى الامر» - که رسیدن به خاتمالانبیاء (صلّىاللَّهعلیهواله) هست - و بعد مسألهى وصایت و اهل بیت آن بزرگوار، تا مىرسد به امام زمان، همه، یک سلسلهى متصل و مرتبط به هم در تاریخ بشر است. این، بدین معناست که آن حرکت عظیم نبوتها، آن دعوت الهى بهوسیلهى پیامبران، در هیچ نقطهیى متوقف نشده است. بشر به پیامبر و به دعوت الهى و به داعیان الهى احتیاج داشته است و این احتیاج تا امروز باقى است و هر چه زمان گذشته، بشر به تعالیم انبیا نزدیکتر شده است. امروز جامعهى بشرى با پیشرفت فکر و مدنیت و معرفت، بسیارى از تعالیم انبیا را - که دهها قرن پیش از این، براى بشر قابل درک نبود - درک کرده است. همین مسألهى عدالت، مسألهى آزادى، مسألهى کرامت انسان - این حرفهایى که امروز در دنیا رایج است - حرفهاى انبیاست. آن روز عامهى مردم و افکار عمومى مردم این مفاهیم را درک نمىکردند. پىدرپى آمدن پیغمبران و انتشار دعوت پیغمبران، این افکار را در ذهن مردم، در فطرت مردم، در دل مردم، نسل به نسل نهادینه کرده است. آن داعیان الهى، امروز سلسلهشان قطع نشده است و وجود مقدس بقیةاللَّهالاعظم (ارواحنافداه) ادامهى سلسلهى داعیان الهى است، که در زیارت آل یاسین مىخوانید: «السّلام علیک یا داعىاللَّه و ربّانى آیاته». یعنى شما امروز همان دعوت ابراهیم، همان دعوت موسى، همان دعوت عیسى، همان دعوت همهى پیغمبران و مصلحان الهى و دعوت پیامبر خاتم را در وجود حضرت بقیةاللَّه مجسم مىبینید. این بزرگوار، وارث همهى آنهاست و دعوت و پرچم همهى آنها را در دست دارد و دنیا را به همان معارفى که انبیا در طول زمان آوردهاند و به بشر عرضه کردهاند، فرا مىخواند. این، نکتهى مهمى است.
میلاد امام حسن عسکری مبارک باد
...برجستهترین شعار مهدویّت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعاى ندبه وقتى شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار مىکنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جملهاى که ذکر مىکنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجى لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنى دل بشریت مىتپد تا آن نجاتبخش بیاید و ستم را ریشهکن کند؛ بناى ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهاى گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جاى خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدى موعود از ظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتى خصوصیات آن بزرگوار را ذکر مىکنید، یکى از برجستهترین آنها این است که «الّذى یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئت جوراً و ظلماً». انتظار این است که او همهى عالم - نه یک نقطه - را سرشار از عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتى هم که دربارهى آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدى موعود، در درجهى اوّل، انتظار استقرار عدالت است...
بهنام خدا
انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گستردهیى است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایى است؛ یعنى اینکه بشریت اگر مىبیند که طواغیت عالم ترکتازى مىکنند و چپاولگرى مکنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدى مىکنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چارهیى نیست و بایستى به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزى که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانى که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستمها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداقهاى دیگر هم دارد. . وقتى به ما مىگویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایى باشید، بلکه معنایش این است که هر بنبستى قابل گشوده شدن است. فرج، یعنى این؛ فرج، یعنى گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج مىآموزد و تعلیم مىگیرد که هیچ بنبستى در زندگى بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روى دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کارى نمىشود کرد؛ نه، وقتى در نهایتِ زندگىِ انسان، در مقابلهى با اینهمه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بنبستهاى جارى زندگى هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همهى انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعى به همهى انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانستهاند؛ معلوم مىشود انتظار، یک عمل است، بىعملى نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنى اینکه دست روى دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کارى بشود. انتظار یک عمل است، یک آمادهسازى است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایى است در همهى زمینهها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمهى قرآنى است که: «و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» یا «ان الارض للَّه یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین». یعنى هیچوقت ملتها و امتها نباید از گشایش مأیوس شوند.....
.......بنابراین، هم باید منتظر فرج نهایى بود، هم باید منتظر فرج در همهى مراحل زندگى فردى و اجتماعى بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج، محقَّق خواهد شد؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان، انتظار واقعى باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهى شعبان 29/06/1384
کمپانی برادران وارنر اخیرا فیلمی بنام 300 رو آماده اکران در سینماهای هالیوود و سراسر دنیا کرده ... حالا موضوع این فیلم چیه!؟
گفتنی است در فیلم 300 ایرانیان افرادی خونریز و غیرمتمدن و یونانیان بسیار غیور، شریف و دلاور معرفی شدهاند. کارشناسان سینمایی ساخت این فیلم و نمایش آن در چنین زمان حساسی را مرتبط با اهداف سیاسی آمریکا قلمداد میکنند.
داستان این فیلم عبارت است از جنگ ایران و یونان در میدان جنگ ترموپیل (گردنه معروفی در یونان، بین کوه اویته - - Oyeteو خلیج مالیک) که پادشاه اسپارتی یعنی "لئونیداس" ارتش 300 نفری خود را علیه ارتش عظیم ایرانیان تجهیز کرد تا مقابل سپاه خشایارشاه ایستادگی کنند اما گوژپشتی دروازههای شهر را به روی لشگر ایران باز میکند.
بر اساس این روایت، ارتش 300 نفری اسپارتی توانستند مقابل لشکر عظیم خشایارشاه به مدت 3 روز مقاومت کنند. شیوه فیلمسازی، رایانهای است و هنرپیشگان واقعی در صحنههای مجازی، نقش آفرینی میکنند.
300ر یونانی به جنگ با 1 میلیون سرباز و لشگر ایرانی میرند که خب جالبه طبق آمار یکی از دوستانم در دانمارک که این فیلم رو دیده بود تمامی ایرانیان رو در این فیلم موجودات وحشی و سیاه با خصلت حیوان! نشون دادند طوری که حتی این دوستم از شدت ناراحتی در سینما گریه کرده بود...
حالا این فیلم روز 9 مارس اکرانش در آمریکا آغاز شده ....
من به عنوان کوچیکترین ایرانی از تمام شما در هر جای دنیا میخوام که به شدیدترین لحن ممکن اعتراض خودتون رو به این کمپانی ، کارگردان و نویسنده این فیلم اعلام کنید ....
من که به نوبه خودم هر چی دری وری بود نثار این حیوانات کردم شما هم خواهشا کم نگذارین!
این دو ایمیل کمپانی وارنر :
legal@wb.com
privacy@wb.com
این شماره تماس و آدرس این کمپانی :
Warner Warner Bros . Online Inc
4000 Warner Blvd
Bldg. 505
Burbank, CA 91505
Tel: 001 818 977 0018
Fax: 001 818 977 5523
این ایمیل نویسنده روانی فیلم 300 :
comments@howstuffworks.com
از تمامی ایرانیان ، رسانه های خبری ،سایتها و وبلاگها میخوام که این خبر رو پوشش بدهن و اجازه بازی با فرهنگ ما ایرانیان رو به این حیوانات کثیف خواهشا این مطلب پخش بشه
به نقل از وبلاگ کوهپیمایی در ایران
به نام خدا
سلام امیدوارم که همگی در پناه حق شاداب باشید.
مدتی است به دلیل افزایش بیش از حد درسها و همین طور کارهای هلال احمر دانشکده دیگه فرصتی پیدا نمی کنم که وبلاگم را به روز کنم.و مطلب هایی که می نویسم بدون خواننده باقی می مونه اما در فکرم که وبلاگی بزنم که تمام خاطرات این روزهای پر از کار و خاطره را بنویسم. از تمام کسانی که در ا ین مدت به وبلاگ بنده سر زدن و پیام فرستادن ممنونم.
امشب دل از یاد شهیدان تنگ دارد حال وهوای لحظه های جنگ دارم چه بنویسم از لحظه های عاشقی ؟آنگاه که با عشق زمینی به جنوب خوانده شدم،آنگاه که با پای در بهشت گذاردم،چه کسی مرا فراخواند؟ شبهای عاشقی قبل از سفر را به یاد می آورم.آن عشقی که بچه ها آن را عشق مجازی می خواندند ومن عشق پاک آسمانی .خدایا جه طور می توانستم آن را عشق بنامم ؟کاش می توانستم همه چیز را بنویسم... تمام عشق من به گریه ها و اشعار حافظ خلاصه می شد...و اینک در عشقی غرق شده ام ،در دریایی غوطه ور شده ام که بی بازگشت است. تپه سبز مرا می خواند ولی پای رفتن ندارم.خدایا تو که می خواستی مرا برگردانی چرا به آنجا کشاندیم؟از این سفر به بعد شبی نیست که به یاد دوکوهه نخوابم.انگار جنس قلبم از رملهای فکه شده و اشک چشمم آب اروند!چه بنویسم از لحظات عاشقی که حال می فهمم که عشق نبود.این عشق است .این هویزه سرزمین مقدس،این نی های انبوه،این آسمان ابری ،آن دعای کمیل آن شقایقها ،آن نخلهای نیم سوخته که تداعی کننده بوی چوب سوخته از مقتل مادر است!آن تپه سبز که مرا در خود حل کرد و آن بوسه بر خاک ...حال می نویسم از لحظات عاشقی که شب و روزش با شهدا بودیم.وبه یاد آن سفر کوتاه که مرا برای همیشهعاشق کرد.عشق زمینی روحم را وسعت داد و قلبم را آماده پذیرش عشقی بزرگتر کرد و اینک من در یک اقیانوس عشق غرق گشته ام ....
بی حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست
باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست
سوگند می خورم به مرام پرندگان
در عرف ما سزای پریدن تفنگ نیست
با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما
وقتی بیا که حوصله غنچه تنگ نیست
در کارگاه رنگرزان دیار ما
رنگی برای پوشش آثار ننگ نیست
از بردگی مقام بلالی گرفته اند
در مکتبی که عزت انسان به رنگ نیست
دارد بهار می گذرد با شتاب عمر
فکری کنید فرصت پلکی درنگ نیست
وقتی عاشقانه بنوشی پیاله را
فرقی میان طعم شراب و شرنگ نیست
تنها یکی به قله تاریخ می رسد
هر مرد پا شکسته که تیمور لنگ نیست
به نقل ازوبلاگ توتم